+45 26 70 01 01
mail@karina-nus.dk

Åndedrætsteknik og stresshåndtering

Styr din stress – det tager kun 5 minutter. Med konkret bevidstgørende åndedrætstræning og metakognitiv stressterapi.

  • Er du stresset, presset, kortluntet?
  • Føler du dig konstant uro i krop og sind?
  • Har du hovedpine, hjertebanken, svedeture, rystende hænder?
  • Eller mangler du generelt bare overskud og ro i din hverdag?

Målet med træningen er, at du bliver bevidst om dine individuelle stressmekanismer, så du opdager dem – og kan gøre noget ved dem øjeblikkeligt. Dermed vender du tilbage til en rolig tilstand.

Undervisningen kan foregår en til en, i små eller større grupper – eller som foredrag.

Karina Nus

Langt de fleste mennesker kender til at blive stakåndede, føle sig hæmmede eller kunne yde mindre ved stress, store følelser, chokerende oplevelser og så videre. Igennem livet kan disse tilstande imidlertid sætte sig mere og mere fast, hvis ikke du arbejder imod. For hver omgang stress, pres eller chok spænder du ofte mere og mere op, således at åndedrætfunktionen gradvis bliver hæmmet. For at leve et liv i overskud er det vigtigt at blive ved med at træne muskulaturen i og omkring åndedrættet.

Lyder det kompliceret og svært? Det er det ikke. På blot få minutter er det muligt at løsne op for åndedrættet, slippe stresstilstanden og vende tilbage til de rolig, genopbyggende tilstand. Mine øvelser er simple og konkrete, og du kan udføre dem hvor som helst.

Siden 2012 har jeg udviklet en metode, der hurtigt eksponerer det uudnyttede potentiale i åndedrættet og nervesystemet. Øvelserne er løbende blevet researchet, testet ved hjælp af pilotprojekter, og understøttet af eksisterende forskningslitteratur. Alt sammen for at finde det teoretiske og fysiologiske belæg for, hvorfor og hvordan øvelserne virker.

Jeg arbejder med at skræddersy konkrete, individuelle og målrettede øvelser, der lukker op for hele din åndedrætsfunktion, og hvor du oplever forskellen på stedet. Du træner bevidst og konkret at skifte væk fra stresstilstanden og finde mere ro i krop og sind. Gennem træning lærer du en konkret metode til at skifte fra stresstilstanden til ro på få minutter. Hermed mindskes symptomer fra uro, stress, nervøsitet, angst, præstations-angst, sceneskræk mv.

Ud over denne metode har jeg terapeutiske redskaber til at håndtere stress. De stammer fra min uddannelse som metakognitiv stresscoach.

Det er en af de hurtigste veje til at fortælle krop, hjerne og hormon- og nervesystem, at alt ånder fred og ro.

Det andre siger

Denne hjemmeside bruger cookies og beder om personlige oplysninger for at give dig en bedre oplevelse, når du besøger hjemmesiden. Hvis du booker en tid i vores bookingsystem, opbevarer vi de oplysninger, du giver os. Du kan altid bede om at få ændret eller slettet de oplysninger, vi gemmer om dig.